Dragačevac doo – Servis Mercedes i MAN vozila

Ubeđeni smo
da želiš sigurno vozilo

Redovna kontrola ispravnosti vozila obezbeđuje duži vek vozila,
jeftinije održavanje i sigurniju vožnju.

Kontrola i sigurnost vozila

Kada dođe vreme za kontrolu i proveru sigurnosti vašeg Mercedes-Benz vozila, uradite to na pravom mestu. Dozvolite našim Mercedes-Benz sertifikovanim tehničarima da izvrše niz pregleda i potrebnih servisa kako bi vaše vozilo bilo u najboljem mogućem tehničkom stanju.

Značenje obaveštenja
Flexibile Service System (FSS)
Ovo je naziv za sva ona slova što Vam se pojavljuju na instrument tabli. Svi servisi su označeni abecednim redom od A do H i svaki od servisnih intervala obuhvata individualno vreme servisa u obliku algoritma.
Slovima A – H obeležen je elektronski proračun sledećeg servisa vozila, koji za svoj rad koristi niz parametara koji između ostalog uključuju: stil vožnje, reakciju vozača na papučicu gasa, broj kočenja, upotrebu tempomata, kalkulaciju pređene kilometraže, kalkulaciju zadnje posete servisu i zamenu ulja, vremenski rad motora i ostale slične radnje i operacije. Ovi abecedni servisni intervali se kombinuju sa servisnim kodovima koji služe nama tehničkim licima u servisu, kako bi znali šta se tačno mora servisirati, koliko je vremensko trajanje servisa te da vaš upit mogu da kažu tačnu cenu servisa. Ukoliko pored vašeg servisnog intervala koji je označen slovima od A – H stoji znak “+”, to je znak da morate servisirati kočioni sistem!

FSS PLUS kalkuliše sledeće servisno vremensko razdoblje za vozilo, na osnovu izmerenih vrednosti ili dobijenih parametara, ali takođe podaci se dobivaju i iz informacija koji se nalaze na ROM-u koji služi samo za čitanje već fabričkih unetih podataka. Sistem zatim pomoću promenljivih izračunava pređeni put i proteklo vreme. Servisni procesor koji se nalazi unutar automobila je podesiv, pa se može prilagoditi individualnom korišćenju automobila, a to se postiže u upravljačkom modul- Central Gateway (CGW).

Central Gateway (CGW)
CGW je spojen sa kontroliranim područjem mreže (Controlled Area Network), odnosno s CAN-B i CAN-C preko upravljačkih modula vozila i istrument table. Kada se napravi algoritam za uslugu, to određuje jesu li potrebni podaci u potpunosti određeni sami ili se prihvataju iz drugih modula poput prikaza na ekranu servisnog intervala (SID – Service Interval Display) ili iz algoritma kočenja. SID uzima u obzir samo interval promene ulja dok FSS PLUS pokriva celokupno servisiranje vozila. Algoritam kočenja, u dodatku servisnog algoritma, provodi se u FSS PLUS-u i određuje se trenutna preostala udaljenost za kočnice vozila, od dobijenih kočionih podataka. FSS PLUS je implementiran kao modul paralelan SID-u.
CGW je spojen sa kontroliranim područjem mreže (Controlled Area Network), odnosno s CAN-B i CAN-C preko upravljačkih modula vozila i istrument table. Kada se napravi algoritam za uslugu, to određuje jesu li potrebni podaci u potpunosti određeni sami ili se prihvataju iz drugih modula poput prikaza na ekranu servisnog intervala (SID – Service Interval Display) ili iz algoritma kočenja. SID uzima u obzir samo interval promene ulja dok FSS PLUS pokriva celokupno servisiranje vozila. Algoritam kočenja, u dodatku servisnog algoritma, provodi se u FSS PLUS-u i određuje se trenutna preostala udaljenost za kočnice vozila, od dobijenih kočionih podataka. FSS PLUS je implementiran kao modul paralelan SID-u.
Čim se dostigne određena granica preostale udaljenosti ili preostalo vreme do sledećeg servisa, na instrument tabli će se prikazati obaveštenje. Kroz navedenu poruku koja je ujedno i upozorenje, vozač se savetuje o predstojećem ili o zakasnelom razdoblju servisiranja vozila. Naprimer, prikaz “SERVICE OVERDUE” ili zakasnela usluga servisa ne znači da automobil ne možete i dalje voziti. Koliko je pametno ovako voziti nije određeno, ali potrebno je što pre napraviti servis! Problem koji se može javiti s vremenom ukoliko ignorišete ovu poruku je da automobilu može nedostajati ulja u motoru ili se može javiti problem nestanka neke od tečnosti (rashladna tečnost, tečnost servo-upravljača, ulje u menjaču i sl. što je predviđeno servisnom knjižicom). Takođe, automobil može gubiti snagu ne primer zbog zapušenosti filtera vazduha, a sve to uslovljava slabijim performansama automobila, slabijim podmazivanjem komponenti, a na kraju i otkazivanjem važnih mehaničkih delova. Zbog toga je važno da korisnik automobila poštuje upozorenja na istrument tabli vozila, a servisnim informacijama se uvek može pristupiti pomoću priklučka na tabli čak i u raznim uslovima rada vozila.
Servisni intervali određeni su odgovarajućim vremenskim razmakom algoritama, što znači da svako slovo predstavlja određeno vremensko razdoblje kao npr.:

Servis A – 1h
Servis B – 2h
Servis C – 3h
Servis D – 4h
Servis E – 5h
Servis F – 6h
Servis G – 7h
Servis H – 8h

Procesor automobila pomoću parametara dobijenih iz ECU određuje koji će kod (servis) biti (urađen) na određenom servisnom intervalu. Navedenim kodovima pristupa se pomoću multifunkcionalnih tipki na upravljaču automobila kojima se potom bira servisna opcija. (Ukoliko niste stručni ne preporučujemo Vam da ulazite u ove opcije jer možete poremetiti ciklus. Ako ipak želite videti kako to izgleda, prvo pročitajte priručnik o upotrebi automobila koji se nalazi u automobilu, da znate kako tačno manevrisati opcijama). Za one koji ipak ne žele ići tako daleko, servisni kodovi izgledaju najčešće ovako: 463P / 6QDB1 / 35G3T / 1QQM62 / QKB1 / QTKI i sl. Tim kodovima određuje se tzv. “težina” servisa odnosno koliko je navedeni servis opsežan i koliko vremenski traje.

Serviser je u mogućnosti izdvojiti sve informacije potrebne za nadolazeću uslugu od strane FSS PLUS sistema, pomoću dijagnostike, kako bi se dobijene informacije koristile kao osnova za stvaranje dokumenata u obliku servisnih uputa namenjenih servisnom osoblju. Nakon što se servis završi, dijagnostika se koristi za prijavu izvršenih operacija, resetovanje odgovarajućih podataka u FSS PLUS jedinici te time za pokretanje novog razdoblja servisa. Moguće je izvršiti bilo kakvu izmenu na FSS PLUS sistemu bez potrebe za dijagnostikom.

Što obuhvataju navedeni servisi, jesu li skupi ?
Po pravilu svaki servis obuhvata izmenu motornog ulja i filtera. Te prema tome on po pravilu nije skup. Prema vašem načinu vožnje beleže se razni parametri pa je tako određen servisni interval u kojem možete imati određeni servis, na primer za izmenu kočione tečnosti, ulja u menjaču, svećica, aktivnog filtera čestica, filtera kabine, remena vodene pumpe, rashladne tečnosti, filtera goriva i sl.
Svaki dodatni servis povećava cenu baznog servisa! Za svaki servis morate platiti novi deo i njegovu ugradnju. Ugradnja svakog dijela nije ista, pa tako na primer nije ista cena radnog sata za izmenu ulja u automatskom menjaču kao i za običnu izmenu filtera vazduha.
Osim toga na servisu se neće raditi samo servis navedenih delova. Tu je i cela provera automobila koja je propisana od strane Mercedes-Benz-a koja se mora izvršiti kako bi automobil i dalje bio tehnički ispravan.
Navedene dodatne kontrole slične su onima na tehničkom, ali su i nešto kompletnije, a najčešće uključuju provere:
Guma, felni i kočionog sistema, proveru svetala i elektronskih komponenti, proveru vešanja, šasije, stanja automobilskog laka, sitnih oštećenja, proveru mehaničkih komponenti, proveru zatezača pojasa i vazdušnih jastuka, proveru motornog sistema (kompresije, rashladne tečnosti i sl.), proveru tečnosti za pranje vetrobranskog stakla, proveru eventualnog curenja pojedine tečnosti, provere senzora, baterije, rada panoramskog ili šiber krovnog prozora i sl. Provere se vrše na gotovo svemu što možete i “ne možete” zamisliti u Vašem automobilu ili ne znate da ih on ima. Naravno ove provere se ne vrše sve u isto vrijeme, već u određenim vremenskim razmacima prilikom različitih servisa, pri različitom pređenom putu.
Kada sledeći put servisirate auto upitajte se još jednom da li je bolje platiti skuplji servis i biti siguran da je vaš automobil tehnički 100% ispravan ili Vam je dovoljno samo zameniti par delova i napraviti bazni servis ?
Ispravan servis je stvar na koju svi trebamo obratiti pažnju, pa prema tome ne budite u zabludi da će Vaš automobil trajati večno ako ga pravilno ne održavate!

Dozvolite da naših 30 godina iskustva pokažemo na delu

Popunite zahtev i možete očekivati naš odgovor
u najkraćem roku.
A-Servis
Prvi A-Servis se vrši na približno 15.000km ili 1 godinu a tačan datum vam javlja Flexible Service System .
Nakon toga, taj period je na svakih 30.000km ili 2 godine za sve modele od 2009.god. i novije.

1. Unutrašnjost vozila

  • sirena,
  • duga svetla,
  • upozoravajuća četiri migavca,
  • migavci
  • kontrolne lampe,
  • osvetljenje simbola i unutrašnje osvetljenje
  • prednje i zadnje osvetljenje
  • brisači za pranje vetrobrana,
  • uređaj za pranje farova
  • sigurnosni pojasevi
  • spoljno oštećenje i funkcionalnost
  • vratiti natrag servisnu indikaciju na instrument tabli

2. Pneumatici, kočnice:

  • Ispitivanje jačine obloge kod papučica za kočenje
  • Ispitivanje debljine i stanja disk kočnice
  • Ispitivanje pneumatika od oštećenja
  • Merenje dubine profila pneumatika
  • Korigovanje pritiska u gumama

3. Donja strana vozila

  • Vizuelna kontrola nehermetičnosti agregata, pohabanih delova, polaganje provodnika, oštećenih konstrukcionih elemenata.
  • Kod gubitka tečnosti utvrđuje se uzrok, koji se uz poseban nalog otklanja

3. Motorni prostor:

  • Menjanje motornog ulja i filtera
  • Korigovanje nivoa tečnosti u rashladnom sistemu, kočionom sistemu, servoupravljanu, uređaju za pranje stakla
  • Podmazivanje zatvarača i šarki na haubi motora

B-Servis

Prvi B-servis se vrši na 30.000 km ili godinu dana nakon prethodne usluge, a tačan datum vam javlja
Flexible Service System .
Nakon toga, taj period je na svakih 30.000 km ili 2 godine za sve modele od 2009.god. i novije.

1. Sve radnje u okviru A-Servisa

2. Usluge u okviru  B-Servisa

  • ispitivanje stanja
  • klinastog kaiša (habanje i oštećenja),
  • podmazivanje kardana,
  • ispitivanje (i po potrebi menjanje) filtera za prašinu
  • test kočnica na ispitnom stolu ili pri probnoj vožnji
  • ispitivanje regulacije daljinskog svetla fara
  • ispitivanje i korigovanje podešenosti farova
  • zamena gumenog dela brisača na vetrobranu
  • ispitivanje stanja brisača farova
  • ispitivanje akumulatora
  • korigovanje pritiska vazduha u pneumatiku rezervnog točka

3. Dodatni radovi

  • Kontrola i podmazivanje mehanizma za vuču prikolice
  • Ispitivanje vrednosti izduvnih gasova pri praznom hodu
  • Ispitivanje stanja kardanskih ploča
  • Zamena filtera cirkulacionog vazduha
  • Zamena pred-filtera sa aktivnim ugljem
  • Zamena filtera za gorivo
  • Zamena predfiltera za dizel motore
  • Zamena uloška filtera za vazduh
  • Zamena filtera sa aktivnim ugljem
  • Zamena kočione tečnosti
  • Ispitivanje oštećenja lake karoserije
  • Ispitivanje oštećenja i korozije šasije i nosećih delova karoserije